Friday, August 3, 2012

Teguran bukan perlian, jagalah hati rakanmu




 Alhamdulillah kerana masih dberi kesempatan ntuk saya share sesuatu.
Saya mula tersedar tentang sesuatu..
saya berfikir sejenak...
mengapa sesetengah manusia.. perlu menegur rakannya... disusuli dengan perlian...
bukankah itu akan membuatkan sahabat anda terasa..
bukan kah jika kita membuat seseorang terasa juga adalah satu dosa????

Ya! mungkin rakan kita mempunyai kelemahan... jika kita ingin menegur mereka..
cuba hanya sekadar teguran dengan harapan si sahabat tadi akan berubah..

contoh dialog :

si A: Ala... aku lupa nak bawak barang yang aku pinjam tula.. sorry
si B: Aku dah agak dah... sejak bila pulak kau tak pelupa? tula.. lain kali buat note besar2 tampalkan board
      erk... supaya ingat!


ha! kan sentap dah si A... cuba si B ubah dialog tu sikit.... supaya jadi lebih manis mungkin..
saya pun sebenarnya sedang nasihatkan diri sendiri,,, insyaallah.. sama2 kita cuba ubah diri kita..
supaya semakin lama semakin baik =)

selamat bulan puasa.. jom kita berhijrah =)

No comments:

Post a Comment

LIKE THIS ON FB