Saturday, August 25, 2012

Maha melihat #random

Seiring waktu berlalu
Tangis tawa dinafasku
Hitam putih dihidupku
Jalani takdirku

Tiada satu tersembunyi
Tiada satu yang terlupa
S'gala apa yang terjadi
Engkaulah saksinya

Reff:
Kau yang maha melihat
Kau yang maha melihat
Kau yang maha pemaaf
PadaMu hati bertobat

Kau yang maha pengasih
Kau yang maha penyanyang
Kau yang maha pelindung
PadaMu semua bertekun

Yang dicinta 'kan pergi
Yang didamba 'kan hilang
Hidup kan terus berjalan
Meski penuh dengan tangisan

Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa ku kembali
Hapus semua pedih
Andai mungkin aku bisa
Kembali tulus s'galanya
Tapi hidup takkan bisa
Meski derai air mata


Sumber : http://www.liriklagumuzika.com/2009/08/lirik-lagu-maha-melihat-opick-ft-amanda.html#ixzz24bsdlSZa


Tiada yang abadi didunia.. hanya kau yang satu Ya Allah...

Kau yang maha mengetahui apa yang terbaik buat ku.. 
Kau yang satu tiada yang lain Ya Allah..
Alhamdulillah.... Aku redha dengan kententuanmu Ya Allah 
Jodoh, ajal. pertemuan dan perpisahan semua ditanganmu Ya Allah...

Friday, August 3, 2012

SONY Xperia




Hey, yeahh.. Yeah..



Hey, yeahh..X2 Yeah.. (Ohh..)


Sudah lama mencari
Tapi tak ku temui
Rasa yang selalu
Ada di hati
Ada di hati (Yeahh..)

Kini aku temui








Ni pulak aksesorinya... alahai... =D hebad betul ni... nak3





Want a tip? Put the power of GPS on your wrist – Google Maps for SmartWatch lets you navigate on the go by viewing your route on satellite!


There are now over 80 apps available for the Sony SmartWatch! Which apps help you stay connected with this Android watch? 


Keep the world at your fingertips with your Xperia and these new SmartWatch apps! What'll you do first – get GPS on the go, jot down notes, IM across social profiles or create mini slideshows? 


Wherever you go, find out how to keep connected and listen to the great music on your smartphone wirelessly! What's on your holiday soundtrack? 

Check the weather, handle your alarm, launch your calendar…SmartTags are like mini-personal-assistant-di
scs that can do almost anything, except fetch your coffee (at least, not yet). 'Like' it?

Cara elakkan assignment anda di copy



siapa pernah ada pendrive macam ni? bagus ni.. xde siapa boleh main copy je assignment korang. hehe


Cara menurunkan darah tinggi





Antara cara untuk menurunkan darah tinggi yang pernah saya cuba ialah:


Image Detail
ha! ini dia asam keping... mcm mana nak buat kan dengan asam keping ni??
antara caranya...
rendamkan asam keping ni dalam air panas.... biar kan smpai air panas tu jadi suam.. pastu minum la.. insyaallah ini dapat juga membantu...





selain itu.. ada jugak kata.. guna daun sup...
 ha.. ni dia daun sup.. hehehe... cuba la letak kan dalam hidangan.. ada jugak yang ckp.. makan mcm tu je.. ala2.. ulam... mana tahu.. boleh kurangkan darah tinggi tu...





ha! kawan2.. ni la koko.. (ape kes la minah ni tunjuk koko pulak?? nak suruh telan benda ni ke??) hehe actully koko ni salah satu ubat untuk darah tinggi.. caranya.. dengan menggunakan serbuk koko ye.. bukan biji koko mcm gambar hiasan tu... serbuk koko boleh di dapati di mana2 pasaraya... caranya.. bancuh serbuk koko tu dgn air panas.. dan minum.. rasanya.. memang pahit.. biasa la ubatkan.. =) okay.. tu je nak share.. mana tahu boleh membantu.. kalau2 nak cuba.. tp kalau da teruk.. better terus jumpa doktor... =)


Teguran bukan perlian, jagalah hati rakanmu




 Alhamdulillah kerana masih dberi kesempatan ntuk saya share sesuatu.
Saya mula tersedar tentang sesuatu..
saya berfikir sejenak...
mengapa sesetengah manusia.. perlu menegur rakannya... disusuli dengan perlian...
bukankah itu akan membuatkan sahabat anda terasa..
bukan kah jika kita membuat seseorang terasa juga adalah satu dosa????

Ya! mungkin rakan kita mempunyai kelemahan... jika kita ingin menegur mereka..
cuba hanya sekadar teguran dengan harapan si sahabat tadi akan berubah..

contoh dialog :

si A: Ala... aku lupa nak bawak barang yang aku pinjam tula.. sorry
si B: Aku dah agak dah... sejak bila pulak kau tak pelupa? tula.. lain kali buat note besar2 tampalkan board
      erk... supaya ingat!


ha! kan sentap dah si A... cuba si B ubah dialog tu sikit.... supaya jadi lebih manis mungkin..
saya pun sebenarnya sedang nasihatkan diri sendiri,,, insyaallah.. sama2 kita cuba ubah diri kita..
supaya semakin lama semakin baik =)

selamat bulan puasa.. jom kita berhijrah =)

LIKE THIS ON FB

There was an error in this gadget