Tuesday, April 17, 2012

Siapa tangan dia berpeluh?

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum.. dan salam sejahtera

Image Detail




tangan berpeluh ni.. terlibat jugak dengan keadaan emosi..
ia boleh jadi makin teruk kalau emosi terusik..
contohnya:

  • rasa teruja
  • rasa gembira
  • rasa sedih
  • takut

mcm2 lagi... kalau tgh relaks. hati tenang je tangan okay.. kan2?? haha >,< saya pun sama hee
benda ni.. bahaya jugak kalau tak dapat dikawal.. hehe tapi jangan risau...
hek3. meh sini saya nak share something..
kepada anda yang mengalami masalah tangan berpeluh ni sebenarnya tak perlu risau..
ada macam2 kaedah boleh menghilangkan penyakit ni..
antaranya..
boleh membuat pembedahan buang kelenjar peluh...
tak pun buat je botox kat tangan tu ha.
ni antara komen yang saya terbaca.. rawatan yang ade skrg...

(copy paste)
1. pembedahan - kalo hospital kerjaan, bese yg aku dgr org bt kt IJN...private pon de yg bt surgery cmni...doktor akan wt minor surgery di bwah ketiak n akan buang kelenjar ke atau reseptor...xingat la aku...chances mmg 50-50...same ade brhenti trus atau semakin teruk...

kalo berhenti plak, mgkin dlm beberapa bulan, n pastu penyakit tu akan berpindah kt part laen...sbgai contoh mbr aku, lpas wt surgery mmg xde la tapak tgan bsah ni, bukn maen sronok die...tp brape bulan pastu, peluh tu berpindah kt tmpt laen...kali ni peluh kt badan die plak semakin bnyak..bt keje sket, abes basah ketiak n blakang bju..siap leh perah lg...n stiap kali wt keje berat mcm bersukan, pluh yg bnyak kt badan tu menybabkn die cepat berasa haus n tekak die cepat sgt kering...smpai die rase menyesal wt pmbedahan tu dlu...baek biakan aje...

2. ubatan - pakar tu kate, makan steroid(xsilap aku la, tp mmg sejenis pil la die tunjuk)...tp dsebabkn ubatan ni bakal menimbulkn bnyak masalh dr segi jgka pnjg n pndek,care ni doktor xsuggest...pon pluang still 50-50 lg...

3. rawatan Iontophoresis - treatment ni yg aku bt...bt kt HSA,JB...tp xlame,dlm sebulan stgah...treatmnt ni care die,kaki n tapak tgan akan direndam dlm air(rendam dlm besen kecik)...pastu akan de satu device (yg rupenya mcm pc voltage supply kt lab skolah n pc) yg akan mengalirkn low current dlm air tu utk mengecutkn liang2 peluh pd tapak tgan n kaki kite...seterusnya...


apa yang buat excited sangat nak update.. kita ade club la ! club untuk orang tangan berpeluh.. hek3.. percaya tak? cuba klik sini.

ha! tu dia... dah tengok? ada yang kata ni akibat kadar metabolism yang tinggi.. tapi.. punca dia masih belum di ketahui..
hurm..


No comments:

Post a Comment

LIKE THIS ON FB